Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Πορφυρία Μοναχή


               Η Μοναχή Πορφυρία γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Άσκησε κατά καιρούς διάφορα επαγγέλματα . Επί δέκα χρόνια εργάστηκε ως οδηγός ΤΑΞΙ στην Αθήνα και στον Πειραιά . Με δυνατή πίστη και βαθιά αγάπη στον Θεό έβαλε στόχο τη δόξα Του και τη σωτηρία των συνανθρώπων της . ΄Ετσι , το ΤΑΞΙ της έγινε ένας σύγχρονος άμβωνας , που οδήγησε πολλούς σε αλλαγή ζωής . Τα τελευταία χρόνια περιεβλήθη  το ταπεινό μοναχικό τριβώνιο , με διπλό σκοπό να αγωνιστεί απερίσπαστη για τη σωτηρία της και να διακονήσει τον σύγχρονο δοκιμαζόμενο άνθρωπο . Η ίδια διηγείται :

             ¨Εννέα η ώρα βράδυ βρίσκομαι στη πλατεία Παγκρατίου . Ένα παιδί , γύρω στα 17 , με σταματάει . Από το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου έχει αρχίσει το απόδειπνο . Το παιδί μου λέει :

  • -         Δεν βγάζεις τον παπά να βάλεις κανά τραγούδι .
  • -         Γιατί αγόρι μου , δεν σου αρέσει η Ακολουθία
  • -         Η ακολουθία δεν με νοιάζει . Τους παπάδες δεν θέλω να ακούω .
  • -         Γιατί , τι σου έκαναν οι παπάδες ;
  • -         Εμένα τίποτα . Ο πατέρας μου τους βρίζει , γι αυτό δεν τους θέλω .
  • -         Γιατί τους βρίζει ; Έχεις πάει ποτέ σου στην Εκκλησία ; Στην Ανάσταση , τα Χριστούγεννα , σε Γάμους σε βαφτίσια πάτε ;
  • -         Ναι , πάμε που και που .
  • -         Η μανούλα σου δεν σου έχει μιλήσει για τον Χριστό ;
  • -         Όχι .
  • -         Χριστέ μου , δεν είναι δυνατόν ! Στο σχολείο θρησκευτικά δεν κάνετε ;
  • -         Ε , κάτι λίγο .
  • -         Άκουσε να σου πω , αγόρι μου , ο Θεός είναι η ζωή , η Εκκλησία είναι το σπίτι του Θεού και ο παπάς είναι για να μας μετεφέρει τα λόγια του Θεού . Χωρίς τον Θεό είμαστε νεκροί . Στο σπίτι σας είστε ευτυχισμένοι ; Οι γονείς σου είναι αγαπημένοι ;
  • -         Μμ ! Όχι ! Ο πατέρας μου είναι νευρικός , όλο μαλώνει με τη μάνα μου και μ’εμάς . Όλα του φταίνε !
  • -         Βλέπεις πως μακριά από το Θεό είμαστε δυστυχισμένοι ; Ενώ , όταν είμαστε κοντά Του είμαστε χαρούμενοι και ήρεμοι , δεν νευριάζουμε , ξέρουμε να συγχωρούμε , είμαστε γεμάτοι αγάπη . Εσύ θα ήθελες , όταν μεγαλώσεις να παντρευτείς , να κάνεις μια οικογένεια σαν κι αυτή που ζεις ;
  • -         Όχι , γιατί δεν μου αρέσει .
  • -         Για να κάνεις καλύτερη οικογένεια , πρέπει να πλησιάσεις τον Θεό . Να , θα σε πάω τώρα να μιλήσεις με έναν παπά , όπως τους λες εσύ . Σε ικετεύω . Πήγαινε μόνο μια φορά και μην ξαναπατάς ποτέ σου , σε παρακαλώ . Κι εγώ θα έρθω μαζί σου και ύστερα θα σε πάω στον κινηματογράφο χωρίς χρήματα .
  • -         Βιαζόμουν να προλάβω πριν φύγει ο ιερέας από την Εκκλησία . Ευτυχώς πρόλαβα . Το παλικάρι μπήκε για εξομολόγηση . Όταν μετά από μισή ώρα βγήκε , ήταν τόσο αλλαγμένος , που με ευχαρίστησε και μου είπε : ¨ Ωραίος αυτός ο παπάς , θα ξανάρθω ¨ ! Μετά τον πήγα στον κινηματογράφο , όπως του είχα υποσχεθεί . Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη . Το παιδί ξεκινούσε μια νέα πορεία ...!
     
    Β.Π. –Βόλος , Ιούνιος 2014 .

Δεν υπάρχουν σχόλια: