Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

                              Γράμματα  σπουδάσματα

          Μέχρι σήμερα , λοιπόν , σύμφωνα με τη νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχουν καταργηθεί από το Γυμνάσιο και το Λύκειο τα Αρχαία Ελληνικά , τα Λατινικά , η Ιστορία και τα Θρησκευτικά . Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι , όπως λέμε ¨ μεταρρύθμιση ¨ στη Παιδεία εννοούμε κούρεμα στη διδασκαλία ύλης . Ούτε υπάρχει αμφιβολία ότι θα συνεχισθεί η μέθοδος του  κουρέματος και τα επόμενα χρόνια . Ας μη λησμονούμε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο ξεκίνησε από την κατάργηση των τριών τόνων , της οξείας , της βαρείας και της περισπωμένης , που συνόδευσε και η ενδυματολογική μεταρρύθμιση , με τη κατάργηση της σχολικής ποδιάς .
         Η Ελληνική γλώσσα εξάλλου έχει υποστεί τις περισσότερες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις , που περιλαμβάνουν την κατάργηση της Τρίτης Κλήσεως των ονομάτων , την κατάργηση της δοτικής , την κατάργηση της συλλαβικής και χρονικής αυξήσεως των ρημάτων στον παρατατικό και τον αόριστο και έχει καταλήξει στις ανατριχιαστικές ανορθογραφίες , που ακούμε καθημερινά στη Τηλεόραση και το Ραδιόφωνο , όπως είναι , η αιτιατική ¨ Τον διευθύνων σύμβουλον ¨ και η ονομαστική ¨ Η διεθνή οικονομία!¨ . Προβλέπω ότι όπου νάναι θα καταργηθούν το ¨ ήτα ¨ και το ¨ ύψιλον ¨ , καθώς και οι δίφθογγοι ¨ ει ¨ και ¨ οι ¨ και θα κρατήσουμε μόνο το ¨ γιώτα ¨ . Όσο για το ¨ ωμέγα ¨ , θα μας μείνει μόνο ως ρολόϊ . Στη σοσιαλιστική Γαλλία καταργήθηκε ο τόνος accent et circorifiexe και αντικαταστάθηκε με το ph των λέξεων με ελληνική ρίζα με το fi
        Επομένως πρέπει να αναμένουμε λίαν συντόμως ότι θα καταργηθούν και άλλα μαθήματα από αυτά που έχουν απομείνει. Όσο προοδεύει η Τεχνολογία , τόσο αχρείαστες είναι οι γνώσεις . Για παράδειγμα : Τι την θέλουμε την ορθογραφία , αφού ο Κομπιούτερ μας υπογραμμίζει με κόκκινο τα λάθη  και  πειραματιζόμενοι με φωνήεντα και σύμφωνα , βρίσκουμε την ορθή γραφή , ή τα διορθώνει ο αυτόματος διορθωτής . Το ίδιο ισχύει και για τα Μαθηματικά , αφού πατώντας μερικά πλήκτρα
στο μηχανάκι λύνουμε όλα τα προβλήματα . Άρα εκτός από τα Μαθηματικά , πρέπει να έχουν σειρά να καταργηθούν η Φυσική, η Χημεία και η Γεωγραφία . Μόνο έτσι θα συμπληρωθεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση . Στο κάτω – κάτω , δεν χρειάζεται να ξέρεις ποια είναι η Λέρος και ποια η Μυτιλήνη , ούτε να ξεχωρίζεις  τον Ρουσσώ από τον Μοντεσκιέ για να φθάσεις ψηλά , ακόμη πιο ψηλά !
      Εδώ , όμως , δημιουργείται ένα νέο πρόβλημα : Τι θα διδάσκονται τα παιδιά στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ; Καλά για το Δημοτικό δεν γεννάται θέμα , αφού μάλλον θα καταργηθεί όλο το σετ του Δημοτικού , δηλαδή , το κτίριο , τα θρανία , οι πίνακες και οι δάσκαλοι . Τα παιδιά θα εγγράφονται κατ’ευθείαν στο Γυμνάσιο . Τι θα κάνουν , όμως , για έξι ολόκληρα χρόνια οι μαθητές του λίαν κοντινού μέλλοντος ; Ποια γράμματα και ποια σπουδάσματα θα αποτελούν το πρόγραμμα της μαθητείας τους ; Μια ιδέα που μου έρχεται στον νου είναι να διδάσκονται την τέχνη των καταλήψεων , όχι μόνον σχολικών και Πανεπιστημιακών κτιρίων , αλλά υπουργείων μέχρι και εκκλησιών , τέχνη που οδηγεί σε υψηλά αξιώματα . Μια άλλη ιδέα είναι να μάθουν να κρατούν διπλά βιβλία , για να εξαπατούν την Εφορία , ¨επιστήμη¨ που επίσης εξασφαλίζει διακρίσεις . Αρκεί να μείνει η σημερινή Κυβέρνηση .
Αλεξ . Στεφανοπούλου - ¨ Εστία ¨- 28/11/2016  

  

Δεν υπάρχουν σχόλια: