Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

Και η βρόχα έπεφτε


                  Πυκνή βροχή και ομπρέλες από το πρωί στους δρόμους της πόλης . Οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν για ισχυρές καταιγίδες και εμείς θυμηθήκαμε τον Γ. Ζαμπέτα (1925-1992) . Όπως θα έλεγε χαραχτηριστικά ο ίδιος ¨΄ολη μέρα η βρόχα θα έπεφτε ράϊ θρου ¨. Είναι μια έκφραση που τον σημάδεψε και μας την φέρνει στο μυαλό μας με νοσταλγία .

             Ο Ζαμπέτας κατά τη διάρκεια της πορείας του στο τραγούδι , βρέθηκε στην Αμερική για εμφανίσεις . Εκεί συνεργάστηκε μεταξύ άλλων και με τον Μάνο Χατζηδάκι . Κατά την παραμονή του στις ΗΠΑ ο Ζαμπέτας άρχισε να μαθαίνειι αμερικάνικες λέξεις και εκφράσεις , τις οποίες χρησιμοποίησε στο λαϊκό λεξιλόγιό του , αλλά και στα τραγούδια του .

             Το συγκεκριμένο τραγούδι το θυμόμαστε κυρίως τις βροχερές μέρες λόγω του αγγλοελληνικού του στίχου ¨η βρόχα έπεφτε straight thought .

             Στην ουσία είναι ένα τραγούδι που περιγράφει τις ερωτικές περιπέτειες μιας γυναίκας , με τον γνωστό σκωπτικό τρόπο του Γιώργου Ζαμπέτα :

            Συστημένη επιστολή – πάρτη μου

            Μετά τον γάμο , δεν πέρασε πολύς καιρός , αυτός ένα βράδυ , πήρε δρόμο και εξηφανίσθη . Οι λόγοι της εξαφάνισής του ήταν τελείως μυστικοί . Εκείνη πάλι ξέμεινε μόνη της . Άναψε ένα τσιγαράκι κινγκ σάιζ , σηκώθηκε , πήγε ετάϊσε τους κύνας , τάϊσε και τας γαλάς . Και καθήμενη στο ράντζο απολάμβανε τη φύση , η οποία εκείνη τη βραδιά ήταν θλιμμένη , πολύ θλιμμένη , σκοτεινή και μαύρη και η βρόχα έπιπτε στρέιτ θρου .

             Πέρασαν χρόνια πολλά κι αυτή τον περίμενε , κι όλο τον περίμενε , ξαπλωμένη στη ντιβανοκασέλα της . Σηκώθηκε πήγε στο γκάρντεν , βγήκε από το γκάρντεν , ξαναπήγε ,ξαναξάπλωσε στα ξαφνικά . Χτυπάει το κουδούνι . Βγήκε και ήρθε αντιμέτωπη με τον ταχυδρόμο . Της έφερε ένα γράμμα συστημένο από τα μακρινά . Το πήρε με λαχτάρα , υπόγραψε το κιτάπι του ταχυδρομικού διανομέα , το άνοιξε κι άρχισε να το διαβάζει : ¨ Κεντρική Ευρώπη του μηνός τάδε , ημέρα τάδε και ώρα τάδε και κάτι ψιλά , κάθετος και παύλα , σου έρχομαι από χρόνια , να σου πω το γκουντ μόρνιγκ μου με το χάου αρ γιου μου , να σου ρίξω κι ένα αϊ λαβ γιου , άϊ λαβ γιου , άϊ λαβ γιου , για να καταλάβεις ότι μέχρι τώρα δεν σε ξέχασα , αλλά οι ασχολίες μου με τα τέσσερα παιδιά μου δεν μου επέτρεψαν να επικοινωνήσω τόσα χρόνια μαζί σου , ο ένας μου γιος σπουδάζει στην Ελβετία πολιτικές επιστήμες , ο άλλος μου γιος είναι στο Μπερναμπούκο σπουδάζει δερματολογία , η κόρη μου αντικέρ στη Γαλλία και το μεγαλύτερό μου παιδί από όλα πάει από  την Ουρακοτάγκα στην Ουγκάντα κι έχει ο Θεός κάποτε ίσως σε συναντήσω , αμήν .

               Εκείνη δάκρυσε για τον χαμένο έρωτα , έκλεισε το γράμμα , αποκοιμήθηκε επάνω στο γράμμα με τις παλιές αναμνήσεις .

              Ένα βράδυ που το φεγγάρι δεν βγήκε και η βρόχα έπεφτε στρέϊτ θρου ¨ .

               Απόδοση Β.Π.- Βόλος 9/8/2014 .   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: