Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Πριν από εκατόν δέκα χρόνια


                Πριν από 110 ακριβώς χρόνια , την 25 Μαρτίου 1906 , ο συγγραφέας και ποιητής Γεώργιος Στρατήγης ( 1860 – 1938 ) , γράφει και δημοσιεύει στην ¨ Εστία ¨ ένα ποίημα προφητικό με τίτλο ¨ Στον Άγνωστο ¨ , το οποίο μετά τέσσερα χρόνια έλαβε ¨ σάρκα και οστά ¨ με την είσοδο του Ελευθερίου Βενιζέλου στην πολιτική και την Αναγέννηση της Ελλάδος :

                      ¨Στον Άγνωστο¨

Όλοι γυρίζουν σήμερα σε χρόνια περασμένα

Κι’απ’ τους νεκρούς οι ζωντανοί γυρεύουν λίγο φως .

Μόνος εγώ στου μέλλοντος ζητώ τα σκότη Εσένα ,

Σ’εσέ , παράκλητε πετά ο πόθος μου ο κρυφός ! ...

Ήρθες , θα ρθεις , γεννήθηκες , θα γεννηθείς μια μέρα ,

για να σε προσκυνήσουμε σαν άγνωστο θεό ,

Και μια του λόγου σου αστραπή στον μαύρο μας αιθέρα

να  φέρει μεσ’στο δρόμο του τον έρμο αυτό λαό ;

 

Τι θα κρατείς φραγγέλιο , σκήπτρο , ρομφαία , λύρα ;

Θάσαι προφήτης , βασιληάς , στρατάρχης , ποιητής ;

Μαύρο χιτώνα θα φορείς ή φωτεινή πορφύρα ;

Θάσαι σωτήρας άνθρωπος ; Θεός εκδικητής ;

Έλα , τρανέ , κι’ήρθ’ η στιγμή ! Στον ουρανό μας πάνω ,

κάποιο σημάδι καρτερώ και μαντική φωνή .

Μες απ’το στήθος μου βαθιά μου λέει , δε θα πεθάνω,

πριν ο προφήτης – αρχηγός του Γένους μου φανεί ... ¨

 
Λογοτεχνικές αναζητήσεις – Β.Π. – 22/1/2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: