Δευτέρα 14 Απριλίου 2008

Λέων Καραπαναγιώτης

Διαβάζω "ΤΑ ΝΕΑ" εδώ και πολλά χθόνια. Τιμώντας τη μνήμη του μεγάλου και εκλεκτού διευθυντή της εφημερίδος σας, Λέοντος Καραπαναγιώτη, ας μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε δύο περιστατικά από το παρελθόν, σχετικά με τον εκλιπόντα: στις 16 Μαρτίου 1983 καταργήθηκε, εντελώς ξαφνικά, μια εκλεκτή στήλη της εφημερίδος σας με τίτλο "Πλάγιες ερωτήσεις". Η δικαιολογία: "Αναδιάταξη της ύλης λόγω περιορισμού των σελίδων...". Έστειλα στις 16/4/83 επιστολή στα "ΝΕΑ", όπου μεταξύ των άλλων έγραφα: "...Κέντριζε κάθε μέρα η στήλη θέματα καυτά, θέματα από την καθημερινή επικαιρότητα. Τώρα που δεν την διαβάζω μου λείπει πάρα πολύ, όπως λείπει και σε χιλιάδες άλλους αναγνώστες σας...".
Στις 3 Μαΐου 1983 έλαβα επιστολή από τον διευθυντή των "ΝΕΩΝ" Λέοντα Καραπαναγιώτη, στην οποία με σοβαρότητα και υπευθυνότητα μου απαντούσε. Στις 4 Οκτωβρίου 1983 είχαμε και ετέρα αλλαγή. Η ανακοίνωση της εφημερίδος έλεγε"... για αυστηρή επιλογή των επιστολών και δραστική περικοπή του περιεχομένου των...". Έστειλα στις 6/10/1983 επιστολή, στην οποία έγραφα: "...ο «διάλογος» είναι το «παιδί» των αναγνωστών σας και τη στήλη αυτή την αγαπάμε και την προσέχουμε περισσότερο.O αεικίνητος Λέων Καραπαναγιώτης στις 20 Οκτωβρίου 1983 μου έγραφε: "...έχετε σε όσα επισημαίνετε τόσο δίκιο, ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια για οποιονδήποτε αντίλογο. Γι αυτό, από την άλλη εβδομάδα θα καταβληθεί μια συστηματική προσπάθεια στον τομέα αυτόν, για τη σημασία του οποίου δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία...".


Πέρασαν από τότε 23 χρόνια. Οι επιστολές του στο αρχείο μου. Ο αποστολέας τους, ο μεγάλος, σεμνός και έντιμος; Λέων Καραπαναγιώτης, απουσιάζει. "Ανεχώρησε" χωρίς να προδώσει στο ελάχιστο τις αδιαπραγμάτευτες αρχές του. Θα τον θυμόμαστε πάντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: