Κύμα αντιπαραθέσεων και
αντιδράσεων φιλολόγων και γλωσσολόγων , έφερε η απερίγραπτη ¨κατεδαφίστρια¨ των
πάντων κ. Ρεπούση . Κήρυκας των μωροφιλόδοξων Εθνομηδενιστών . Αφού προκλητικά
παραποίησε και διαστρέβλωσε ιστορικά στοιχεία , τα έβαλε και με τα θρησκευτικά
. Τα θεωρεί πλεονασμό και επιβλαβή , για την ανθρωπιστική παιδεία των παιδιών
μας . Δεν άργησε όμως να τα βάλει και με την Αρχαία Ελληνική γλώσσα . Την
χαραχτήρισε νεκρή γλώσσα και συνιστά τον περιορισμό της
Δεν χρειάζεται
ανάλυση των προθέσεων και των στόχων της
Κατεδάφιση των
πάντων και ρότα για το χάος .
Nεκρή γλώσσα κατά τους
γλωσσολόγους είναι αυτή που δεν διαθέτει πια φυσικούς ομιλητές . Η γλώσσα όμως
των Αρχαίων επιζεί μέσα από την εξέλιξη της Νέας Ελληνικής γλώσσας , όπως
ακριβώς επιβιώνουν χαραχτηριστικά των προγόνων μας μέσα από εμάς . Αυτό το
σπάνιο εργαλείο της διανόησης , πέρασε δημιουργικά και αναλλοίωτα από τον Όμηρο
στους Ευαγγελιστές , στην Ελληνιστική εποχή , στο Βυζάντιο , τον Μακρυγιάννη ,
ως και σήμερα στον Ελύτη . Συνεπώς κ. Ρεπούση τα Αρχαία δεν είναι νεκρή γλώσσα
. Νεκρά είναι τα αισθήματά σας , για το ελληνικό γένος . Η Αρχαία Ελληνική
γλώσσα , στέκει αστείρευτη πηγή από την οποία δανείζεται και γεύεται τα νάματά
της η νεο-ελληνική . Ακένωτη τροφοδρότρα , που εμπλουτίζει ακόμα και ξένες
γλώσσες . Μια ματιά στην ορολογία της ιατρικής και άλλων επιστημών θα μας
πείσει . Είναι με λίγα λόγια ένα καίριο ιδεολογικό ζήτημα , όχημα της
διαιώνισης της φυλής μας . Μέγα φυλετικό επίτευγμα . Η Αρχαία Ελληνική
Γραμματεία , όχι μόνον δεν πρέπει να εξοστρακιστεί από τα σχολεία , αλλά και να
ενισχυθεί . Είναι η φυλετική μας κληρονομιά . Τα παιδιά μαθαίνουν Αγγλικά από
την Α΄Δημοτικού . Γιατί δε θα μπορούν να μάθουν την Αρχαία ; Για το Γυμνάσιο
απόλυτα επιτακτική . Όσο για το Λύκειο ας εξαιρεθούν τα τμήματα πρακτικής
εκπαίδευσης .
Εμείς οι Έλληνες δεν διαθέτουμε
πολλά πράγματα σε σχέση βέβαια με άλλους λαούς . Εκτός βέβαια τον ήλιο και τη
θάλασσα . Διαθέτουμε όμως ένα θησαυρό
που κανείς δεν έχει . Είναι αυτή η ίδια η γλώσσα μας , που μιλιέται και
γράφεται πάνω από 3.500 χρόνια . Από τούτον , τον απόμακρο βράχο με όργανο τη
γλώσσα άρχισαν όλα . Η Φιλοσοφία , η ποίηση , το Θέατρο η Αρχιτεκτονική...
Η παιδεία μας
πήρε έναν έντονο χρησιμοθηρικό χαραχτήρα .
Όλα θυσία στον
Μαμμωνά . Χάσαμε το λόγο , που είναι ανάλειμμα κατά της κτηνωδίας . Όταν δεν
έχουμε λόγο να διατυπώσουμε σκέψεις και αισθήματα , βρίζουμε , δέρνουμε,
εγκληματούμε . Η γλώσσα μας σήμερα εκχυδαΐζεται , ασελγείται , βιάζεται . Κι
όμως οι Αρχαίοι Έλληνες την τιμούσαν . Ο Ετεοκλής , ο γιος του Οιδίποδα
εκλιπαρεί τον Δία , για τη σωτηρία των Θηβών : ¨ Μη πόλιν πανόλεθρον
εκθαμνίσετε , Ελλάδος φθόγγον χέουσα ¨. Δηλ. Μην αφανίσεις την πόλη αυτή ,
γιατί οι κάτοικοί της μιλούν Ελληνικά .
H Aρχαία Ελληνική γλώσσα είναι ένα όργανο με το οποίο μπορείς να εκφρασεις
με ακρίβεια και λιτότητα τα πιο υψηλά νοήματα και αισθήματα . Εδώ διακρίθηκαν
οι Λακεδαίμονες . Γνωστό το ¨ Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν¨.Για κάθε αντικείμενο
και έννοια , για κάθε σκέψη , για κάθε Επιστημονική Φιλοσοφική αναζήτηση τα
Αρχαία έχουν τη λέξη τους . Όταν οι Άγγλοι δυσκολεύονται να βρουν μια κατάλληλη
λέξη λένε : ¨ the GREEKS must have a word for it ¨ δηλ. η Ελληνική θα έχει τη λέξη που ζητάτε . Η ασχολία μας με τα
Αρχαία , βελτιώνει πολύ τη χρήση της μητρικής γλώσσας , την ορθογραφία , την
έκφραση με ορθές και σύντομες προτάσεις . Ωστόσο αν ρωτήσουμε ένα παιδί αν του
αρέσουν τα Αρχαία θα πει όχι ! Και τούτο γιατί βασανίζεται με τη Γραμματική και
το Συντακτικό τους και το απεχθάνεται .
Πελαγώνει σε άχρηστες
επεξεργασίες και δεν μυείται στον παράδεισο των ιδεών και της σοφίας της
Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας . Θυμάμαι στα χρόνια μας
όλη τη χρονιά τη βγάζαμε , με 3-4 σελίδες των
Αρχαίων (Ζούκη) και μέλημά μας ήταν οι μετοχές και τα απαρέμφατα
Αλήθεια πόση σχέση και πόση
γνώση έχουν οι σημερινοί Έλληνες με τον Αρχαίο Ελληνικό κόσμο ; Ποιος
ασχολείται με τα λεκτικά αριστουργήματα του Περικλή ; Την πολιτική αγωγή του
Πλάτωνα ; Τους ανατόμους ψυχής και πνεύματος Σωκράτη και Αριστοτέλη ; Ακόμα και
στα Αρχαιολογικά Μουσεία , ελάχιστοι επισκέπτες παρατηρούν τα εκθέματα με
ενδιαφέρον . Οι πιο πολλοί τα προσπερνούν με μια ματιά . Πόσοι Έλληνες ασχολούνται
με τις ανυπέρβλητες των Αρχαίων τραγωδών . Πόσοι έχουν την υπομονή και τη
δύναμη σαν άλλες φίλεργες μέλισσες ν’απανθίζουν από τα σοφά συγγράμματα των
Αρχαίων , το υπέροχο εκείνο νέκταρ , που συντελεί στο φωτισμό του Γένους και τη
γνήσια ανθρωπιστική παίδευση ; Και να σκεφτεί κανείς , πως στα Πανεπιστήμια των
άλλων χωρών , διδάσκονται συστηματικά τα Αρχαία Ελληνικά .
Στην Ελλάδα όχι μόνο η γλώσσα
αλλά και η ιστορία υποβαθμίστηκαν με αντεθνικές και ανιστόρητες θεωρίες
σκοταδισμού .
Όχι κ. Ρεπούση . Τα Αρχαία Ελληνικά μας χρειάζονται .
Είναι η νερομάνα που δίνει δύναμη στη φυλή των Ελλήνων . Δεν θα καταπιούμε την
κληρονομιά μας . Την έχουμε ανάγκη , για να αντλούμε διδάγματα , αιωνίου κύρους
και αξίας . Κι όσο κι αν προσπαθήσετε δεν θα τα γκρεμίσετε για να μας οδηγήσετε
στο χάος .
Κων/νος Παπακωνσταντίνου – Λάρισα
6-11-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου