Ακούγεται σαν ψέμα . Και όμως είναι αληθινό . Ο Βόλος πριν 60 χρόνια
είχε αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα . Με αεροδρόμιο εντός της πόλης , εκεί που
βρίσκεται σήμερα το άλσος ¨ Ανδρέας Βαλαχής ¨ στη Νέα Ιωνία . Το καθημερινό
αεροπορικό δρομολόγιο Αθήνα-Βόλος-Αθήνα , εκτελούνταν κανονικά .
Μετά τον πόλεμο και τον εμφύλιο το οδικό δίκτυο ήταν σε κακή κατάσταση .
Δρόμοι με λακκούβες , χωμάτινοι οι
περισσότεροι,χωρίς άσφαλτο έκαναν το ταξίδι για Αθήνα ένα μεγάλο μαρτύριο
πολλών ωρών. Έτσι το αεροπλάνο για τις επείγουσες υποθέσεις στην Αθήνα ήταν η
προτιμητέα λύση . Θυμάμαι ένα θείο μου με σοβαρό ορθοπεδικό πρόβλημα , τον
μεταφέραμε το 1952 στη Αθήνα με αεροπλάνο της Τ.Α.Ε .
Με
τη λήξη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου το 1946 ο επιχειρηματίας Στέφανος Ζώτος
ιδρύει την Τ.Α.Ε. –ΑΕ στεγάζοντας το πρώτο γραφείο της εταιρείας στο σπίτι του
.
Μετά την στελέχωση με ιπτάμενο και τεχνικό πυροσβεστικό προσωπικό και
τις δοκιμαστικές πτήσεις αρχίζουν τα δρομολόγια της εταιρείας . Το αρχικό
κεφάλαιο ήταν 100000 λίρες στερλίνες για να προστεθούν και άλλες450000 από
Αμερικάνους επιχειρηματίες .
Στις 12 Σεπτεμβρίου 1948 , ενώ το SX BAH με 21 επιβάτες πετούσε πάνω από την Εύβοια με προορισμό τη
Θεσσαλονίκη , τρεις άνδρες εισήλθαν στο θάλαμο διακυβέρνησης , τραυματίζοντας
τον ασυρματιστή . Στη συνέχεια με την απειλή μαχαιριού ζήτησαν από τους δύο
χειριστές να πετάξουν προς τα Γιουγκοσλσαβικά σύνορα και να προσγειώσουν το DC-3 . O κυβερνήτης Ηγουμενάκης Αθανάσιος
προσπάθησε να παραπλανήσει τους αεροπειρατές , χωρίς όμως αποτέλεσμα και έτσι
ακολουθώντας το ποτάμι του Αξιού κατόρθωσε να προσγειώσει τελικά το αεροπλάνο
σε μια λωρίδα γης στη τοποθεσία burga
, 6ο χιλιόμετρο νοτιοανατολικά
των Σκοπίων .
Μετά την αποβίβαση των αεροπειρατών , έξι συνολικά , οι χειριστές
κατόρθωσαν να απογειώσουν το DC-3
και να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη 4 ώρες και 27 λεπτά μετά την αναχώρηση από την Αθήνα
. Ήταν η πρώτη αεροπειρατία που εκδηλώθηκε σε αεροσκάφος αεροπορικής εταιρείας
.
Το
έτος 1959 η εταιρεία παρουσιάζει μία κάμψη στις δραστηριότητές της . Η αρνητική
πορεία συνεχίζεται μέχρι το 1956 , έτος που πωλείται στον εφοπλιστή Αριστοτέλη
Ωνάση .
Με
τον Ωνάση στο τιμόνι ο στόλος των αεροπλάνων ανανεώνεται και το όνομα αλλάζει .
Από Τ.Α.Ε γίνεται ¨Ολυμπιακή Αεροπορία¨ . Μια νέα εποχή αρχίζει ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου