Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Αεροπορικές αναμνήσεις


               Ακούγεται σαν ψέμα . Και όμως είναι αληθινό . Ο Βόλος πριν 60 χρόνια είχε αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα . Με αεροδρόμιο εντός της πόλης , εκεί που βρίσκεται σήμερα το άλσος ¨ Ανδρέας Βαλαχής ¨ στη Νέα Ιωνία . Το καθημερινό αεροπορικό δρομολόγιο Αθήνα-Βόλος-Αθήνα , εκτελούνταν κανονικά . 

                Μετά τον πόλεμο και τον εμφύλιο το οδικό δίκτυο ήταν σε κακή κατάσταση . Δρόμοι με λακκούβες ,  χωμάτινοι οι περισσότεροι,χωρίς άσφαλτο έκαναν το ταξίδι για Αθήνα ένα μεγάλο μαρτύριο πολλών ωρών. Έτσι το αεροπλάνο για τις επείγουσες υποθέσεις στην Αθήνα ήταν η προτιμητέα λύση . Θυμάμαι ένα θείο μου με σοβαρό ορθοπεδικό πρόβλημα , τον μεταφέραμε το 1952 στη Αθήνα με αεροπλάνο της Τ.Α.Ε .

                 Με τη λήξη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου το 1946 ο επιχειρηματίας Στέφανος Ζώτος ιδρύει την Τ.Α.Ε. –ΑΕ στεγάζοντας το πρώτο γραφείο της εταιρείας στο σπίτι του .

                 Μετά την στελέχωση με ιπτάμενο και τεχνικό πυροσβεστικό προσωπικό και τις δοκιμαστικές πτήσεις αρχίζουν τα δρομολόγια της εταιρείας . Το αρχικό κεφάλαιο ήταν 100000 λίρες στερλίνες για να προστεθούν και άλλες450000 από Αμερικάνους επιχειρηματίες .

                 Στις 12 Σεπτεμβρίου 1948 , ενώ το SX BAH με 21 επιβάτες πετούσε πάνω από την Εύβοια με προορισμό τη Θεσσαλονίκη , τρεις άνδρες εισήλθαν στο θάλαμο διακυβέρνησης , τραυματίζοντας τον ασυρματιστή . Στη συνέχεια με την απειλή μαχαιριού ζήτησαν από τους δύο χειριστές να πετάξουν προς τα Γιουγκοσλσαβικά σύνορα και να προσγειώσουν το DC-3 . O κυβερνήτης Ηγουμενάκης Αθανάσιος προσπάθησε να παραπλανήσει τους αεροπειρατές , χωρίς όμως αποτέλεσμα και έτσι ακολουθώντας το ποτάμι του Αξιού κατόρθωσε να προσγειώσει τελικά το αεροπλάνο σε μια λωρίδα γης στη τοποθεσία burga , 6ο χιλιόμετρο νοτιοανατολικά  των Σκοπίων .

                Μετά την αποβίβαση των αεροπειρατών , έξι συνολικά , οι χειριστές κατόρθωσαν να απογειώσουν το DC-3 και να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη 4 ώρες και 27 λεπτά μετά την αναχώρηση από την Αθήνα . Ήταν η πρώτη αεροπειρατία που εκδηλώθηκε σε αεροσκάφος αεροπορικής εταιρείας .

                 Το έτος 1959 η εταιρεία παρουσιάζει μία κάμψη στις δραστηριότητές της . Η αρνητική πορεία συνεχίζεται μέχρι το 1956 , έτος που πωλείται στον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση .

                 Με τον Ωνάση στο τιμόνι ο στόλος των αεροπλάνων ανανεώνεται και το όνομα αλλάζει . Από Τ.Α.Ε γίνεται ¨Ολυμπιακή Αεροπορία¨ . Μια νέα εποχή αρχίζει ...        

 

                                       

Δεν υπάρχουν σχόλια: