Σάββατο 2 Μαΐου 2009

Ούτε ένα λιθάρι

Ξεφυλλίζοντας σελίδες σχετικές με την Εθνική μας επέτειο, η ματιά μου ¨έπεσε¨ σ’ένα γράμμα , που έστειλε ο οπλαρχηγός της Ηπείρου Τσίμας Ζέρβας, στον Αλή Πασά των Ιωαννίνων, αρνούμενος δελεαστική προσφορά του. Μια απάντηση περήφανη και βροντερή Έλληνα αγωνιστή στο Τούρκο δυνάστη :

¨Βεζύρη Αλή Πασά.

Σ’ευχαριστώ για την αγάπη που έχεις γιατ’εμένα. Τα πουγκιά σου, που μου γράφεις, με τον Μπέτσο να μου στείλεις, να μη μου τα στείλεις, γιατί δεν ξέρω να τα μετρήσω, και δεν ξέρω τι να τα κάνω, μον και αν ήξερα πάλιν δεν είμαι ευχαριστημένος να σου δίνω ούτε ένα λιθάρι από τους βράχους της πατρίδας μου, και όχι να φύγω από το Σούλι διά τα πουγκιά σου, καθώς όπου φαντάζεσαι. Τιμές και δόξες, που μου υπόσχεσαι να μου δίνεις, δεν μου χρειάζονται, γιατί εις εμένα πλούτος, δόξες και τιμές είναι τ’άρματά μου, όπου με εκείνα φυλάω την πατρίδα μου, την ελευθερίαν μου και τα παιδιά μου και τιμώ τ’όνομα του Σουλιώτου και αποθανατίζω και το δικό μου όνομα.

Τσίμας Ζέρβας Σούλι τη 4 Μαΐου 1801

Δεν υπάρχουν σχόλια: