Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Δείγματα επίδειξης και νεοπλουτισμού

Είναι επιτυχημένος στο επάγγελμά του. Κερδίζει πολλά λεφτά. Ζει άνετα. Με το άνετο διαμέρισμά του στο ρετιρέ της πολυκατοικίας, με το παραθαλάσσιο εξοχικό του, με τα ταξίδια αναψυχής στα ελληνικά νησιά και στο εξωτερικό.

Κάποτε το τζάκι ήταν ένας από τους κύριους τρόπους θέρμανσης των σπιτιών. Το τέλος του ήρθε με τη διάδοση της χρήσης του πετρελαίου, του ηλεκτρικού ρεύματος και των συστημάτων κεντρικής θέρμανσης. Εκτοπίστηκε από τα νέα κτίρια. Ιδίως στις πόλεις, ώσπου, πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, το επανέφερε η μόδα. Καμινάδες τζακιών ξεφύτρωσαν πλάϊ σ’εκείνες της κεντρικής θέρμανσης στις ταράτσες των καινούργιων πολυκατοικιών. Χωρίς να συμβάλει σημαντικά στη θέρμανση, έγινε απαραίτητο διακοσμητικό στοιχείο στα διαμερίσματα κάποιου ¨επιπέδου¨, προσφέροντας αίσθηση θαλπωρής στο περιβάλλον των σύγχρονων κατοικιών. Οι ¨διακοσμητικές¨φωτιές των τζακιών, έχουν αποδείξει έρευνες, ότι βλάπτουν σοβαρά των αέρα των πόλεων, προσθέτοντας μεγάλη ποσότητα ρύπων σ’εκείνους των άλλων καύσεων.

Όχημα στρατιωτικής καταγωγής, το τζιπ πέρασε στην ιδιωτική χρήση ως κατάλληλο αυτοκίνητο για δύσκολες διαδρομές. Γρήγορα όμως έγινε κι’αυτό της μόδας και το βλέπουμε να κυκλοφορεί στους μποτιλιαρισμένους δρόμους , ¨αλαζονικός βασιλιάς¨στη ζούγκλα της ασφάλτου. Ογκώδες, ενεργοβόρο, και γενναιόδωρο σε καυσαέρια, το 4χ4 είναι υποψήφιο προς αποβολήν, από τα αστικά κέντρα σε Ευρώπη και Αμερική. Σίγουρα δεν πρόκειται να είμαστε οι πρώτοι που θα το εξορίσουμε, ωστόσο οι λάτρεις του πρέπει να προετοιμαστούν ψυχολογικά.

Το τελευταίο από τα τρία αυτά σύμβολα της σύγχρονης ευμάρειας, το τζακούζι, είναι το λιγότερο τοξικό. Ευχάριστο και αναζωογονητικό, το σύστημα υδρομασάζ δεν βλάπτει κανέναν, εκτός από εκείνον που το απολαμβάνει. Οι γεμάτοι χλώριο ατμοί που εκλύονται με τη ζωηρή ανάδευση του νερού δεν είναι καθόλου ωφέλιμοι για τον λουόμενο που τους αναπνέει. Άλλη μια ¨μοδάτη¨πολυτέλεια που οδεύει στα αζήτητα.

Η υπομονή του πλανήτη μας έχει εξαντληθεί. Επιτακτική επιβάλλεται η ανάγκη να αλλαξουμε τα καταναλωτικά μας πρότυπα. ΄Οσο πιο γρήγορα, τόσο και καλύτερα.
Για να έχουμε την πολυτέλεια να επιβιώσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: