Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018

Το παλάτι των συναλλαγών


                                 Το¨ παλάτι ¨ των συναλλαγών
               Και ξαφνικά θυμηθήκαμε ότι η Ελλάδα έχει Χρηματιστήριο !
Πάνω που το  είχαμε ξεχάσει , απέκτησε νέο ενδιαφέρον .    Όχι  στη
Σοφοκλέους πλέον , αλλά στη λεωφόρο Καβάλας ,   ανάμεσα      στα
παλιά εργοστάσια και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων . Καθαρά ¨εμπορικό ¨
δηλαδή το θέμα .
                Ουδεμία λαμπρότης , ούτε κίονες , ούτε στοές . Ένα απρόσωπο
κτίριο και πάπαλα ! Πάνε η γκλαμουριά και το κέντρο της Αθήνας .
              Τι να το κάνω εγώ , κύριε , το ¨παλάτι ¨ των συναλλαγών , όταν
έχει δείκτη 600 μονάδες ; Που είναι οι γιάπηδες της πλατείας ; Που είναι
οι ¨χρηματιστές ¨ της ημέρας ; Που είναι τα ¨παπαγαλάκια ¨ που  σου
έλεγαν στο αυτί : ¨ Πάρε σήμερα , Μαγρίζο και πούλα το μεσημέρι ;  
              Τι να το κάνεις ένα Χρηματιστήριο χωρίς ¨ φούσκες ¨ , χωρίς ¨μιλημένους¨;
Τι να κάνεις , άμα δεν σε παίρνει ο κολλητός σου από τον υπουργείο για να σου πει
¨Έμαθα σήμερα ότι ο υπουργός αγοράζει Παρνασσό ;
             Που είναι εκείνα τα καλοντυμένα στου Γιαννέτου Πασόκια , που λίγο πριν
από τις εκλογές  του 2000 φώναζαν στα κλαμπ  του Κολωνακίου   :
¨ Σημίτη , τσίφτη , σήκωσε τον δείκτη ¨.  Χρηματιστήριο κοντά στη έρημη Βιαμάξ
και στα πέριξ  του σταθμού των υπεραστικών ; Άσε με , αδερφέ μου …
             Εγώ θέλω να με παίρνει τηλέφωνο ο φίλος μου από την οικονομική εφημερίδα
και να μου λέει τα τρέχοντα , μετά να πηγαίνω για εσπρέσο στην πλατεία , να βλέπω και
κάνα δυο εκδότες  , να μου λένε τι να αγοράσω και να μπαίνω στη πισίνα του ¨Χίλτον¨ και να δίνω εντολές με το κινητό . Να πίνω το ποτό μου , να λέω ¨ πούλα ¨ ή
¨αγόρασε ¨ και να έχω και τα κορίτσια στο περίμενε !
             Θα κάτσω τώρα εγώ , που έπαιρνα τηλέφωνο και έκλεινα τραπέζι στον Λε – Πα με
τη βδομάδα , να ασχοληθώ με τραπεζικές , που αγοράζεις χίλιες και πληρώνεις όσο
έκανε ένα πούρο από τον Νταβιντόφ . Άσε με , ρε αδελφέ ! Για τους πτωχούς είναι αυτά και για τους τραπεζίτες που γινήκανε γομφίοι καχεκτικοί ! Άμα πάει το Χρηματιστήριο στις χίλιες πεντακόσιες , μπορεί να το ξανασκεφτώ !
             Και να βγαίνει ο Γιάννος ( καλή του ώρα το παιδί που το τραβολογάνε ) και να λέει
¨το Χρηματιστήριο θα πάει στις δέκα χιλιάδες ¨ και να πέφτουνε μιλιούνια οι μαγκίτες στη
Μαρμίτα με τα εκατομμύρια ! Κείνες ήτανε εποχές , όχι ετούτες , που ο τζίρος που κάνει ¨ο ναός του χρήματος ¨ κάθε μέρα είναι ίσος με εκείνα που χαλάγαμε στα νησιά το καλοκαίρι !
           Άσε με , αδελφέ μου , που μας φέρανε τον Καραμανλή και χάσαμε τη μάσα και την ξάπλα , που διώξαμε τον Σημίταρο και την πασοκάρα , με τα σέα μας και τα μέα μας ! Μην ξανακούσω για Χρηματιστήριο ! Μην ξανακούσω !

         Άκις- εφημ. Δημοκρατία 9-10-2018
                                                                                                                         






 

Δεν υπάρχουν σχόλια: