Η ελληνική πολιτική σκηνή είναι
ένα θέατρο ανεξάντλητο σε ρεπερτόριο και πρωταγωνιστές . Από αρχαιοτάτων που
λένε χρόνων. Εδώ γεννήθηκαν και
έδρασαν ¨ φίρμες ¨ παγκοσμίου κλάσεως , όπως Περικλήδες , Θεμιστοκλήδες και
Αλκιβιάδηδες και στα ίδια από αυτά μέρη ¨ έφαγαν ψωμί ¨ παλιοτόμαρα , σαν κι
αυτά που δολοφόνησαν έναν Καποδίστρια ...
Η σύγχρονη ιστορία μας κοσμήθηκε
από Βενιζέλους , Τρικούπηδες και Πλαστήρες , αλλά εδώ έδρασαν και δρουν και
πολιτικάντηδες που στις μέρες της δόξας τους , ως αδειανοί τενεκέδες , έκαναν
θόρυβο , αλλά σήμερα ούτε που τους θυμάσαι . Τι να θυμάσαι ας πούμε από έναν
Βαγγέλη Γιαννόπουλο , τον γραφικό εκείνον υπουργό-διασκεδαστή , που μετέτρεψε
τα σκυλάδικα – στα οποία αρεσκόταν να φωνάζει – σε πολιτικό επιχείρημα και
στοιχείο πολιτισμικής ταυτότητας ;
Ο τόπος αυτός μπορεί να μη
παράγει τίποτε άλλο από πέτρες , πουρνάρια , φραγκοσυκιές , αλλά από πολιτικούς
παράγει περισσότερους από όσους μπορεί να καταναλώσει .
Σ’αυτόν λοιπόν τον κακοτράχαλο
τόπο η ιστορία έμελλε να αναδείξει στον παρόντα χρόνο και τη Ζωή
Κωνσταντοπούλου , που , πριν ακόμη σπάσει το τσόφλι της πολιτικής , τραβάει ήδη
επάνω της τα περιβόητα ¨ φώτα της δημοσιότητας ¨ και την προσοχή μας .
Κανονικά δεν ήταν να ασχολούμαστε
τώρα με τη Ζωή . Αλλά έτσι γράφεται η ιστορία με συγκυρίες . Και συγκυρία (
ατυχής ) ήταν που βρέθηκε κάποτε ένας Πρωθυπουργός ( ο Τσίπρας ) και – χωρίς να
ξέρουμε πως του ήρθε – πήγε και την έκανε Πρόεδρο της Βουλής .
Το αξίωμα είναι πολύ μεγάλο ,
τρίτο στη χώρα λέει το Σύνταγμα και απαιτεί ιδιαίτερες συνθετικές και
ισορροπιστικές ικανότες για να εμπιστευθείς σε ένα άπειρο κοριτσόπουλο και δη
κακής πολιτικής ανατροφής , που δεν είχε παρά να επιδείξει ανέξοδα
τσαμπουκαλέματα σε διάφορες Επιτροπές της Βουλής . Ούτε είναι επιχείρημα πως ,
αφού κάναμε Πρωθυπουργούς τα κουτορνίθια των Καραμανλήδων και των Παπανδρέηδων , γιατί όχι και τη γόνο του
Κωνσταντόπουλου ; Η Ζωή ήταν λοιπόν το πρώτο από τα μεγάλα λάθη του άπειρου
Τσίπρα .
Μένω στην εικόνα της : Ψηλή ,
κρεμανταλού , γεροδεμένη , κορμοστασιά αρχοντική , η Ζωή έχει κοψιά αντρική .
Προσόν πολύ σημαντικό σε έναν τόπο που αποδέχθηκε – και ούτε θα αποδεχθεί ποτέ
– να κυβερνηθεί από μια γυναίκα . Στην Ελλάδα οι Ασπασίες έμεναν και θα μένουν
πάντα πίσω από τις κουΐντες . Για τον Έλληνα η Ζωή τύποις είναι γυναίκα . Και
κάθε απόπειρα των επικοινωνιολόγων της να τονίσουν τη γυναικεία της φύση ( με
καναρινί παλτό και ροζουλί παντελόνια π.χ. ) υπήρξε κωμική . Εξ ου και η
γρήγορη , οριστική και αναφανδόν επιστροφή στα σκούρα αντρουά κοστούμια .
Δεύτερον , το βλέμμα . Είναι
μερικά βλέμματα – τι διάβολο χημεία της φύσης είναι αυτή ; Σε κοιτάνε και παγώνεις
. Αν ισχύει αυτό που λένε ότι το βλέμμα είναι ο καθρέπτης της ψυχής , τότε
μιλάμε για πραγματικά ταραγμένη ψυχή που για κάποιο άγνωστο λόγο έχει θυμό ,
οργή και λες και ψάχνει να εκδικηθεί , να ¨τσαλακώσει¨ , να συντρίψει τον
απέναντι .
Το φυσικό αυτό πάθος βγαίνει και στο λόγο . Η Ζωή Κωνσταντοπούλου , είτε μιλούσε σ’εκείνον τον φουκαρά πρόεδρο Επιτροπής Χρ. Μαρκογιαννάκη , που από θαύμα γλίτωσε το εγκεφαλικό , είτε στους βουλευτές ενώ προεδρεύει , είτε στον αστυνομικό που κατσαδιάζει έξω από τη Βουλή , έχει ένα ύφος που εξοργίζει και αποδιοργανώνει τον συνομιλητή , αλλά και όσους την ακούνε . Στυλ επιτηδευμένα αργό , μακρόσυρτο , θα το έλεγες σαρδόνιο και χαιρέκακο , μοιάζει περισσότερο με δασκάλα που μαλώνει τους μικρούς μαθητές και παράλληλα δείχνει να το απολαμβάνει . Έχω συχνά αναρωτηθεί άν είναι γνήσιο το ύφος αυτό . Δεν ξέρω . Μου μοιάζει ότι έχει πάρει μαθήματα διαχείρισης θυμού για να μην μιλήσει όπως της βγαίνει , δηλαδή να κατεβάσει καντήλια και εξαπτέρυγα μαζί .
Το φυσικό αυτό πάθος βγαίνει και στο λόγο . Η Ζωή Κωνσταντοπούλου , είτε μιλούσε σ’εκείνον τον φουκαρά πρόεδρο Επιτροπής Χρ. Μαρκογιαννάκη , που από θαύμα γλίτωσε το εγκεφαλικό , είτε στους βουλευτές ενώ προεδρεύει , είτε στον αστυνομικό που κατσαδιάζει έξω από τη Βουλή , έχει ένα ύφος που εξοργίζει και αποδιοργανώνει τον συνομιλητή , αλλά και όσους την ακούνε . Στυλ επιτηδευμένα αργό , μακρόσυρτο , θα το έλεγες σαρδόνιο και χαιρέκακο , μοιάζει περισσότερο με δασκάλα που μαλώνει τους μικρούς μαθητές και παράλληλα δείχνει να το απολαμβάνει . Έχω συχνά αναρωτηθεί άν είναι γνήσιο το ύφος αυτό . Δεν ξέρω . Μου μοιάζει ότι έχει πάρει μαθήματα διαχείρισης θυμού για να μην μιλήσει όπως της βγαίνει , δηλαδή να κατεβάσει καντήλια και εξαπτέρυγα μαζί .
Από τις θέσεις της , τις συμπεριφορές της και την εν γένει
στάση της , η Ζωή δείχνει αυταρχική ως προσωπικότητα και αυτό δεν κρύβεται κάτω
από τον μανδύα της Αριστεράς που επαιρόταν πάντα για τη δημοκρατικότητα της .
Έχω την αίσθηση ότι η Ζωή είναι πέρα από ιδεολογίες . Στην Αριστερά βρέθηκε
γιατί εκεί ήταν το μαγαζάκι του μπαμπά Νίκου . Αν ο τελευταίος ήταν – ας πούμε
– πρόεδρος δεξιού κόμματος , η Ζωή ίσως και να ανήκε στη Δεξιά . Πολιτικοί σα
τη Ζωή – ναρκισσιστές , με πολλά καντάρια αυτοεκτίμησης , στα όρια της
αυτο-αποθέωσης – χρησιμοποιούν τα κόμματα και τις ιδεολογίες για να ανέβουν .
Δεν παρασύρονται από συναισθηματισμούς , αυτά είναι για τους αδύνατους .
Η Ζωή είναι μια φιγούρα
μυθιστορηματική . Δεν μπήκε στη πολιτική π.χ. για να πλουτίσει . Ίσα – Ίσα δεν
είναι λαμόγιο . Η Ζωή έχει πλάσει έναν δικό της φανταστικό κόσμο και προσπαθεί
να αυτοτοποθετηθεί σ’αυτόν . Μέσα στον κόσμο αυτό η Ελλάδα θα μεγαλουργήσει και
αυτή θα είναι – όπως οραματίζεται – ο ηγέτης που θα υψώσει τον ελληνισμό σε νέα
πεδία δόξης .
Στην πορεία αυτή η Ζωή κατάλαβε
πολύ καλά τι θα πει Έλληνας και έσπευσε να ταυτιστεί μαζί του . Ο Έλληνας είναι
ο εκ κατασκευής φτιαγμένος να λέει ¨όχι¨ . Είναι εκ φύσεως αρνητικός ,
γκρινιάρης και μεμψίμοιρος . Δεν κάνει προτάσεις για το πως θα λυθούν
προβλήματα , αντιθέτως , ασκεί μονίμως κριτική και ρίχνει τις ευθύνες σε
τρίτους . Κάνει κάτι διαφορετικό η Ζωή ; ¨Όχι¨ σε όλα λοιπόν , γενικώς και
αορίστως , έτσι χωρίς πρόταση και βουρ να ¨φάμε¨ τους κακούς ξένους που μας
επιβουλεύονται εμάς το περιούσιον έθνος . Άλλωστε στην Ελλάδα καριέρα κάνεις με
το ¨όχι¨, ποτέ με το ¨ναι¨ ( Λεωνίδες , Κολοκοτρωναίοι , Μεταξάδες μπορούν να
σας το διαβεβαιώσουν .
Παρήγορο είναι ότι , σε πολύ
μεγάλο ποσοστό , η συμπεριφορά της κ Κωνσταντοπούλου αποδοκιμάζεται από τον λαό
, στις δημόσιες και ιδιωτικές συζητήσεις . Αλλά μην γελιέστε . Υπάρχουν πάρα
πολλοί συνέλληνες που κατά βάθος την θαυμάζουν και την πιστεύουν , θεωρώντας
ότι η αρνητική της εικόνα είναι προϊόν συνομωσίας των διαπλεκομένων media . ¨ Γουστάρουν ¨ που είναι τσαμπουκαλού και προσδοκούν ότι μια μέρα
μια τέτοια ... Μπουμπουλίνα θα οδηγήσει το σκάφος ¨ Η Ελλάς ¨ προς το μεγάλο
πεπρωμένο του που είναι να δοξαστεί . Όχι γιατί η χώρα σήμερα έχει κάνει κάτι
άξιον δόξης , αλλά διότι το δικαιούται ιστορικώς , ως κληρονόμος εκείνων , που
όταν οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια , εμείς κτίζαμε Παρθενώνες .
Εκμεταλλευόμενος αυτόν τον
κρυφτοφασισμό του ελληναρά – που κατά βάθος θέλει τέτοιους ηγέτες – ( ¨ που είσαι
ρε Παπαδόπουλε λένε ακόμη κάποιοι ) καθώς και την περίεργη πολιτικά συγκυρία
που ζούμε μετά την προσγείωση του κομαντάντε Τσίπρα με σπασμένα τα φτερά στον
ρεαλισμό , είναι βέβαιο ότι η Ζωή θα διεκδικήσει να παίξει ρόλο . Ρόλο ηγετικό
. Με δικό της κόμμα ; Με κατάκτηση της αρχηγίας του ΣΥΡΙΖΑ , θα δείξει .
Δύσκολο όμως θα επιτύχει τις
επιδιώξεις της . Προσωπικότητες αυτού του είδους είναι πρώτα από όλα
αυτοκαταστροφικές . Και επί πλέον φοβίζουν . Συσπειρώνουν κόσμο εναντίον τους .
Όσο και αν τις κρυφοθαυμάζει , ο μικροαστός πάντα θα θέλει την ηρεμία και την
ασφάλεια των μέτριων αλλά τουλάχιστον νορμάλ πολιτικών , που άλλο δεν του
υπόσχονται παρά μια ζωή χωρίς εκπλήξεις .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου