Πέρασαν από τότε 102 χρόνια. Ήταν η 6η Μαρτίου 1904, κατά την οποίαν ετελέσθησαν τα εγκαίνια της λειτουργίας του πρώτου τμήματος του σιδηροδρόμου Πειραιώς - Δεμερλή-Συνόρων, και αποτελεί σημαντικον σταθμόν, εις την ιστορίαν της συγκοινωνίας στην Ελλάδα. Κατόπιν επιμόχθων προσπαθειών, τριάκοντα πέντε ολόκληρων ετών, το ελληνικόν κράτος κατόρθωσε να δώση "σάρκα και οστά" , εις το μεγαλεπήβολον σχέδιον της κατασκευής σιδηροδρόμων, συσφίγγοντας τας παραμεθορίους επαρχίας και δυναμένου να φέρη εις ταχείαν επικοινωνίαν τας Αθήνας μετά των ευρωπαϊκών χωρών.
Η έναρξις της λειτουργίας της διεθνούς σημασίας ελληνικής σιδηροδρομικής γραμμής, εχαιρετίσθη υπό του ελληνικού Τύπου της εποχής εκείνης, ως γεγονός "εθνικής σημασίας" . Αι σύγχρονοι τότε εφημερίδες γέμουν σχετικών πληροφοριών και άρθρων. Ο Βλάσης Γαβριηλίδης, εφημερίς "Ακρόπολις" 6 Μαρτίου 1904 γράφει:
"Ο Μάρτιος του 1904 έχει την ευτυχίαν να φέρη, κατά την δίοδόν του ταύτην, το τιμητικόν βάρος δύο εθνικών εορτών. Η μία είναι η αιώνιος, αΐδιος, αθάνατος και αστραπή βόλος 25 Μαρτίου. Η άλλη είναι η σημερινή ταπεινή ημέρα Η 25 Μαρτίου συμβολίζει την ανάστασιν του Έθνους, την συντριβήν τυραννικών αλύσεων, από την έκρηξιν ενός τραγικού κεραυνού, εκραγέντος από τα γαλακτωθέντα στήθη του λαού ολόκληρου. Κατά την σημερινήν ημέραν, πανηγυρίζεται γεγονός, εξ εκείνων, τα οποία αναδίδουν ειρηνικός λάμψεις, δια των οποίων φωτίζεται και εξασφαλίζεται η οδός, την οποίαν εχάραξεν αιματηράν η τιμημένη σπάθη των ελευθερωτών του Εικοσιένα. Μετά τον σίδηρον τον πολεμικόν, ο σίδηρος της ειρήνης. Μετά το έργον τη καταστροφής και της ελευθερώσεως, το έργον της ανορθώσεως και του πολιτισμού. Μετά την κατάκτησιν της ελευθερίας, η κατάκτησις της προόδου και της ευημερίας.
Η Ελλάς έκτοτε προώδευσε καταπληκτικούς. Μεθ' όλας τας αντίξοους περιστάσεις, μεθ' όλα τα σφάλματα των κυβερνητών της, τα οποία παρεκώλυσαν και πνίγουν έτι την περαιτέρω πρόοδον, ο ατμός και τα συρίγματα, τ' αντηχούντα κατά πάσα ν διεύθυνσιν της χώρας του δεικνύουν το κατακτηθέν έδαφος. Προς εν μόνον σημείον του ορίζοντος το όμμα του παρατηρητού δεν ηδύνατο να φαινδρυνθή εκ παρομοίου θεάματος. Αλλ' από σήμερον, η μελαγχολική αυτή όψις εξαφανίζεται και τ' απρόσιτα μέχρι σήμερον εδάφη της Στερεάς, εις του πολιτισμού την επιδρομήν, δέχονται την πρώτην θερμήν πνοήν της ατμαμάξης. Η αγρία και απάτητος παρθενία των καταλύεται και τα πλούσια στέρνα της γης εκείνης θ' ρχίσουν ν' αποδίδουν ευχύμους τους καρπούς της ρωμαλέας γονιμότητας των. Πηγαί πλούτων νέαι θ' αναβλύσουν εκ της νέας ταύτης σιδηροδρομικής συγκοινωνίας. Οι ευρείς ορίζοντες της Ρούμελης θα διανοιχθώσιν ευρύτεροι.
Νέα περίοδος ακμής γεωργικής και παραγωγικής, εν γένει, θ' ανατείλη δια τα κέντρα, τα οποία θα διασχίζη ταχύς ο ατμός. Αλλ' είναι ανάγκη ν' αριθμήσωμεν οποία και οπόσα θα είναι τα συμφέροντα, εξόχως εθνικά, τα οποία από σήμερον θα εξυπηρετή και μόνον το τμήμα Χαλκίδος, κατά μείζονα δε λόγον, όταν συντελεσθή ολόκληρος η μεγάλη αυτή σιδηροδρομική γραμμή; Ιδού διατί την σημερινήν ημέράν των εγκαινίων του τμήματος τούτου αποκαλούμεν δευτέραν εθνικήν εορτήν.
Σήμερον το ΕΘΝΟΣ κάμνει προς τα εμπρός τεράστιον άλμα προόδου, δια το οποίον δικαιούται ν' αντλή θάρρος δια το μέλλον του. 'Εχομεν δε μεγάλην ανάγκη θάρρους, προπάντων σήμερον, οπότε τόσοι κίνδυνοι μας απειλούν πανταχόθεν. Η σημερινή εθνική πανήγυρις ας ιλαρύνη τας ψυχάς μας και ας ενίσχυση τας καρδιάς μας, και η εορτή αυτή της ειρήνης και της προόδου ας κραταιώσητας ενεργείας μας δια τον άλλον αγώνα, τον αγώνα της εθνικής ημών αμύνης και υπάρξεως εν τη Ανατολή.
1 σχόλιο:
mesothelioma support and information!
[url=http://www.mesothelioma-support.org/]mesothelioma support[/url]
Δημοσίευση σχολίου