Σχολικές δάφνες
Πριν μερικές μέρες ευρισκόμενος στην
Αθήνα επισκέφτηκα φιλική οικογένεια. Η συζήτηση σχετική με την τρέχουσα
επικαιρότητα και την πρόοδο του μονάκριβου γιου μαθητού, της Γ’ τάξεως
Γυμνασίου.
Η Μαμά ομιλεί με ενθουσιασμό για τις
επιδόσεις του ¨κανακάρη¨της: ¨Εναι αρισ-
τούχος μαθητής ,
τελείωσε τη Β’ Γυμνασίου με 18, κάνει Αγγλικά και Γαλλικά και θα τον αρχίσω και Γερμανικά.
Όπως διαπίστωσα ,όμως, ούτε την Αγγλικήν,
ούτε την Γαλλικήν κατείχε ο νεα-
ρός ,που με τα βίας
εψέλλιζε φράσεις. Όταν θα αρχίσει να σπουδάζει και την Γερμα-
νικήν, το μόνον
αποτέλεσμα θα είναι, ότι θα πάθει γενικόν γλωσσοδέτην ημιμαθείας
εις τρεις γλώσσας με
το χάος που θα δημιουργηθεί εις τον εγκέφαλόν του.
Η μητέρα του δεν ομιλεί παρά μόνον
Ελληνικά και πιστεύει ότι είναι αρκετό
να λέει
κανείς: ¨γκουντ
μόρνιγκ¨,¨μπονζούρ¨και ¨γκούτεν ταγκ¨για να καταταχθεί στους γλωσσομαθείς . Τη
μεγαλύτερη όμως εντύπωσιν μου έκανε , εκτός των ¨ξενογλώσσων¨ επιδόσεων εις
αυτόν τον μαθητήν του 18, η πλήρης εγκυκλοπαιδική άγνοια. Δεν εγνώριζε τον
πρώτον Έλληνα χρυσόν Ολυμπιονίκην Σπύρον Λούην.Δεν
ήξερε τους δύο
Νομπελίστες της λογοτεχνίας μας,,Γ. Σεφέρην και Οδ. Ελύτην. Δεν είχε
διαβάσει για τη
¨κατάκτηση¨της
Σελήνης,το 1969, από δύο Αμερικανούς αστροναύτες. Αγνοούσε α-
κόμη ότι ο σημερινός
υπουργός Παιδείας ονομάζεται Πέτρος Ευθυμίου.Δεν ετόλμη-
σα να ρωτήσω εάν γνώριζε το όνομα του
Πρωθυπουργού της χώρας.Ο λόγος , που δεν το έκανα είναι ο εξής: Επειδή ανεβαίνει απότομα ο
δείκτης της πίεσής μου, μη-
πως στη σχετική
ερώτησή μου απαντούσε το όνομα Τσοβόλας, οπότε θα μου συνέ-
βαιναν ανεξέλεγκτες
καταστάσεις.
Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι
με μία υψηλή βαθμολογία οι σχολικές
δάφνες είναι αρκετές
και ότι έχουν πράξει το καθήκον τους.
Τα σημερινά παιδιά μπορεί να μην είναι
αγράμματα.είναι όμως αμόρφωτα.Πέραν από τα καθημερινά μαθήματα, είναι επείγουσα
η ¨θωράκιση¨των
νέων μας με γνώσεις
Γενικής Παιδείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου