Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

                                 Λέσχη Μπίλντερμπεγκ

               Δρέσδη . Κτισμένη σε μια κοιλάδα του ποταμού Έλβα είναι μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Ανατολικής Γερμανίας. Έχει πληθυσμό , σήμερα , πεντακόσιες χιλιάδες κατοίκους σε μια έκταση 330 τετρ. Χιλιομέτρων .
              Αυτή τη πόλη τα ξημερώματα της 14 Φεβρουαρίου 1945 συμμαχικά αεροπλάνα χρησιμοποιώντας 3500 εμπρηστικές βόμβες και νάρκες αέρος , κατέστρεψαν και ισοπέδωσαν έργα πολιτισμού της πόλης και όχι μόνο, όπως μπαρόκ αναγεννησιακά μνημεία , την Όπερα , το Παλάτι , ναούς και μνημεία . Νεκροί 25000 άνθρωποι μέσα σε λίγες ώρες.
              Από Γερμανικής πλευράς , προβλήθηκε επανειλημμένα ο ισχυρισμός , ότι ο βομβαρδισμός της Δρέσδης ήταν μια πράξη αντεκδίκησης , για τις αντίστοιχες επιδρομές της Λουφτβάφε στο Λονδίνο και στο Κόβεντρυ .
             Τα χρόνια πέρασαν . Ο πόλεμος τελείωσε . Οι Γερμανοί με Δυτικά κεφάλαια ξανάχτισαν την παλιά δική τους αγαπημένη Δρέσδη . Με τα μνημεία της , με τους ναούς της , με τα πάρκα της .
            Στην άκρη της πόλης της Δρέσδης , σε ένα τεράστιο κτίριο λειτουργεί ένα κλειστό πολιτικοοικονομικό κλαμπ . Μια Λέσχη στην οποία συγκεντρώνονται κατά καιρούς εκατοντάδες προσκεκλημένοι από όλο τον κόσμο . Πρώην αρχηγοί Κρατών, πρώην Πρωθυπουργοί ,υπουργοί ,βουλευτές , εν δυνάμει Πρωθυπουργοί , διεθνούς κύρους προσωπικότητες . Συζητήσεις γίνονται γύρω από τα διεθνή προβλήματα , τις μεταρρυθμίσεις στην Ευρώπη , για την κρίση στη Μέση και Άπω Ανατολή κ.λ.π. Το κύριο χαρακτηριστικό των συζητήσεων είναι η εχεμύθεια των αποφάσεων .
              Το να είναι ένας πολιτικός σήμερα μέλος της Λέσχης
 Μπίλντερμπεγκ  είναι κάτι που του δίνει κύρος , μυστήριο και προσωπικότητα για τις μελλοντικές του εξελίξεις .


              Β.Π. – Βόλος 8/7/2016

                                               Λόγια Ελύτη


               Προσωπικά αισθάνομαι να κουράζομαι από τις εξουσίες .
               Αν αυτό είναι αναρχισμός , τότε είμαι αναρχικός . Όχι βέβαια με την έννοια να βάζω μπόμπες , αλλά να μην ανέχομαι με κανένα τρόπο να με διαθέτουν κατά τη βούλησή τους , χωρίς τη συγκατάθεσή μου , οι τρίτοι , οι άσχετοι , οι σωτήρες . Και είναι ένα αίσθημα που ολοένα και περισσότερο κυριεύει σήμερα μερικές συνειδήσεις .

              Β.Π.                                                        

                                                          Βρετανικό φλέγμα


               Το Βρετανικό φλέγμα ποτέ δεν πεθαίνει . Αποδείχθηκε και χθες , 13/7/2016 , με την αποχώρηση του πρώην Πρωθυπουργού Ντέβιντ Κάμερον από την Ντάουνιγκ Στριτ 10.
Mια λιτή ανακοίνωση από το ιδιαίτερο γραφείο του Πρωθυπουργού, λέει : ¨ Ο γάτος Λάρυ δεν κινδυνεύει με έξωση.
Έγινε δημόσιος υπάλληλος , όταν τον υιοθέτησαν , το 2011 , από ένα παλιό κέντρο διάσωσης ζώων του Ηνωμένου Βασιλείου¨.
               Αθάνατη Βρετανική ράτσα . Επιβεβαιώνεσαι για ακόμη μια φορά , ότι τηρείς τους τύπους και τις παραδόσεις  της πάλαι ποτέ κραταιάς Αυτοκρατορίας .
              Όταν όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο τούτο όδηγούν με αριστερό τιμόνι οι Βρετανοί επιμένουν εδώ και αιώνες να οδηγούν με δεξιό τιμόνι . Το δεξιό εμείς το θεωρούμε λάθος . Αυτοί το θεωρούν σωστό .
             Στη καθιέρωση κοινού νομίσματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση , όλα τα Κράτη Μέλη συναίνεσαν στο Ευρώ . Οι Βρετανοί ψήφισαν όχι . Το απέρριψαν και συνεχίζουν με τη Στερλίνα τους .
            Αυτοί είναι Άγγλοι . Επιθυμούν να διαφέρουν από τις άλλες Εθνικότητες . Θέλουν να αισθάνονται ότι προέρχονται από μια ξεχωριστή φυλή . Γι αυτό και είναι αντιπαθείς πολλές φορές . Οι εξωτερικές συμπεριφορές λαών περνούσαν σε κάποιες εποχές . Σήμερα , πάνε αυτά , τέλειωσαν .
           Την αξία του το κάθε Κράτος , την στηρίζει στην Οικονομία του , στις Επιστήμες , τις Τέχνες και τον Πολιτισμό του .
           Όλα τα άλλα είναι εκ των ουκ άνευ .
           Βασίλης Παλαμηδάς – Βόλος 15/7/2016   




Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

                                  ¨ Ρολς - Ρόις ¨ 

             Μέσα στη παγκόσμια ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας περίοπτη θέση κατέχει η Αγγλική ¨ Ρολς – Ρόις ¨ . Για ένα αιώνα υπήρξε το πρότυπο του σήματος
¨ Μέιν Ιν ίγκλαντ¨, το οποίο σημαίνει αρίστην ποιότητα , στερεότητα , ανεπίληπτο κατασκευήν και εγγυημένη διάρκεια .
            Αρχίζοντας από μίαν παράγκα , οι δύο Άγγλοι μηχανικοί αυτοκινήτων , ο Ρολς και ο Ρόις στις αρχές του εικοστού αιώνος , κατόρθωσαν να ιδρύσουν μίαν βιομηχανίαν διεθνούς προβολής , την οποίαν παρέλαβαν και επεξέτειναν οι επίγονοί τους . Εκτός από τα αυτοκίνητα η βιομηχανία αυτή κατασκεύζει κινητήρες πλοίων και αεροπλάνων και η παραγωγή της έχει την δικαία φήμη της αψόγου τελειότητας ! Ειδικώς τα αυτοκίνητα , έχουν μίαν επιβλητική μεγαλοπρέπεια και διατηρούν πάντοτε την σοβαράν γραμμήν  των παλαιών μοντέλων με ελαφράς τινας παραχωρήσεις στις νέες απαιτήσεις της αυτοκινητιστικής αισθητικής !
                 Διά να διατηρήσει την φήμη της και το γόητρό της , η ¨ Ρολς Ρόις ¨ δεν πωλούσε αυτοκίνητα εις τον πρώτον τυχόντα! Εξέταζε το ποιόν του ! Ο αγοραστής αυτοκινήτου αυτής της εταιρείας , έπρεπε να είναι άξιος , δια να τιμηθεί με την απόκτηση του ! Το χρήμα ήταν υπόθεση δευτερεύουσα ! Έτσι μόνον υψηλά πρόσωπα ιστάμενα πρόσωπα , άρχοντες του πλούτου , μέλη βασιλικών οικογενειών , αρχηγοί Κρατών , μεγιστάνες των πετρελαίων της Μέσης Ανατολής και γενικώς άνθρωποι εκλεκτής μάρκας , κρίνονταν κατάλληλοι να κυκλοφορούν με Ρολς Ρόις , χωρίς να την εκθέτουν .
                Στη δεκαετία του 60 , ¨σερ¨ της Αθηναϊκής διπλοπενιάς , που κέρδιζε κάθε βράδυ πολλά χρήματα ,επιθύμησε να αγοράσει ¨ Ρολς Ρόις ¨, να κάνει το ¨ κομμάτι ¨ του και ¨να μπει στο μάτι¨ συναδέλφων του . Η αίτησή του απορρίφθηκε με εύσχημο τρόπο . Οι μεγιστάνες της Μέσης Ανατολής , ήσαν βεβαίως ευπρόσδεκτοι . Έχουν έναν τίτλο ! Και αυτοί έδιναν ειδικές παραγγελίες , ώστε η λιμουζίνα τους να είναι ένα κινητό ανάκτορο , εφοδιασμένο με τις τελευταίες τεχνολογίες και εκθαμβωτική πολυτέλεια .
               Όλα αυτά όμως μέσα ! Το έξω διατηρούσε πάντοτε την αυστηρή φυσιογνωμία του .
                Ως προς το τέλειο της μηχανής , είναι γνωστόν , ότι τα αυτοκίνητα της Ρολς Ρόις παραδίδονταν με κλειδωμένη τη μηχανή . Δεν επιτρέπονταν επέμβαση συνεργείων και ξένης χειρός . Εάν ποτέ τύχαινε τεχνική βλάβη , ειδοποιείτο  το εργοστάσιο και απέστελλε αεροπορικώς ειδικόν τεχνίτη , προς αποκατάσταση της βλάβης .
               Αλλά κατά βεβαίωση της εταιρείας , μηχανή Ρολς Ρόις δεν υφίσταται βλάβη .
              Κάποτε κάτοχος Ρολς Ρόις υπέστη βλάβη σένα ταξίδι του στην Ισπανία . Κατέφθασε μηχανικός και προέβη στην επισκευή . Ο πελάτης θεώρησε υποχρέωσή του να ευχαριστήσει τηλεγραφικώς την εταιρεία , για την ταχεία εξυπηρέτηση . Και έλαβε ως απάντηση , το εξής τηλεγράφημα : ¨ Προφανώς πρόκειται  περί λάθους παραλήπτη , διότι τα αυτοκίνητα Ρολς Ρόις ουδέποτε υφίστανται βλάβη¨ .
             Αυτό θα πει  αυτοκρατορικό κύρος .
             Στους σημερινούς καιρούς νέες αυτοκινητοβιομηχανίες κολοσσοί  , δεσπόζουν της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου , όμως , η ακτινοβολία , η αρχοντιά , η μεγαλοπρέπεια μιας Ρολς Ρόις θα παραμένει μοναδική και αξεπέραστη .     Φίλος του καλού αυτοκινήτου – Βόλος 22/6/16.

              
                             Ένα χόμπι πενήντα ετών

               Με το απαράμιλλο ταλέντο του νου και της γραφίδος του , ο φίλος δάσκαλος – συγγραφέας Κώστας Λιάπης , σ’ένα πρόσφατο πόνημά του με τίτλο ¨ 50 χρόνια ενάλιας ζωής και δράσης ¨ , καταφέρνει να μας ξεναγήσει στις ομορφιές της θάλασσας και του βυθού ¨, όπως τις γνώρισε και όπως τις απήλαυσε .
              Ξεκίνησε νέος τη γνωριμία του με τη θάλασσα . Από μικρός την αγάπησε και τη σεβάστηκε . Και εκείνη δεν έμεινε αδιάφορη . Τον πήρε στην αγκαλιά της . Του γνώρισε τα μυστικά της , του έδειξε τους θυμούς και τις αγριότητές της και τον προστάτευσε σε ώρες καταιγίδας και θαλασσοταραχής .
              Γράφει για το χόμπι του ψαροντουφεκά , που το ασκεί εδώ και 50 χρόνια . Μια χρονική περίοδο ρεκόρ που όμοιά της δεν νομίζω  να υπάρχει δεύτερη .
              Την άλλη του αγάπη , εκτός από τη θάλασσα , το βουνό, δεν το ξέχασε όλα αυτά τα χρόνια . Περπάτησε όλα τα καλντερίμια και τις βουνοκορφές της Ελλάδας . Οι περιγραφές για τη φύση και το πράσινο των βουνών μοναδικές . Τις χαίρεται ο αναγνώστης .
              Ακόμη και σήμερα , απόμαχος της εκπαίδευσης , δεν σταματά με τίποτα .Έχει τη διάθεση και το κουράγιο πολλά ακόμη να προσφέρει .
             Αγαπητέ Κώστα συνέχισε το έργο σου . Έχεις την αγάπη και τις ευχές όλων μας .


             Βασίλειος Παλαμηδάς – Βόλος 2/7/2016    
                Φθόνος και κακεντρέχεια ανθρώπων
         Όταν, το γλυπτικό έργο του Γιαννούλη Χαλεπά ¨ Η κοιμωμένη ¨, ολοκληρώθηκε το 1873 , αποφασίστηκε η τοποθέτησή του στο Α΄ Νεκροταφείο της Αθήνας .
         Πολλά τα σχετικά σχόλια για το έργο . Μεταξύ των πολλών και αυτό του καθηγητού του Χαλεπά στη Σχολή Καλών Τεχνών , Λεωνίδα Δρόση , είπε : ¨ Δεν είναι και το σπουδαίο έργο ¨ .
        Έτσι , από το στόμα ενός πνευματικού ανθρώπου της εποχής , ειπώθηκε αυτό που συναντάμε τακτικά : ¨ Ότι την επιτυχία ακολουθεί ο φθόνος και η πολεμική των ανθρώπων , έστω και αν ανάμεσα σ’αυτούς βρίσκονται και οι δάσκαλοι ¨ .

        Βασίλης Παλαμηδάς – Βόλος 30/6/2016 
                         Διακοπές στο Βόλο

               Έχουμε δύο χαριτωμένα εγγονάκια τον Βασίλη και τη Μαρία , παιδιά του γιου μας Πέτρου και της νύφης μας Φιλιώς,που μένουν και κατοικούν στη Καλλιθέα της Αθήνας .
               Τελείωσαν την Πρώτη Δημοτικού και από το Φθινόπωρο του 2016 θα πάνε στη Δευτέρα Δημοτικού .
               Εφέτος , τον Ιούλιο 2016 , μας έδωσαν μεγάλη χαρά ερχόμενα στο Βόλο να μας δούνε και να περάσουν ένα μέρος των διακοπών τους .
               Έτσι , αυτό το καλοκαίρι , έχουμε μεγάλες χαρές . Γέμισε το σπίτι μας από παιδικές φωνούλες και καμώματα .
               Η μέρα αρχίζει με ένα υγιεινό πρωινό που ετοιμάζει με μεγάλη φροντίδα η γιαγιά Μαρίκα . Ακολουθεί μία ώρα καλοκαιρινό διάβασμα , που περιλαμβάνει ανάγνωση από κόμικς και σπαζοκεφαλιές . Με αυτή την ασχολία παρέχεται η δυνατότητα στο παιδί να μάθει και να ασχοληθεί με πολλά πράγματα χρήσιμα , σε χρόνο και ευκαιρίες που το καλοκαίρι διαθέτει , ενώ τον χειμώνα λόγω του Σχολείου και άλλων ασχολιών , μπάσκετ , μπαλέτο ,ρυθμική δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για άλλα πράγματα .
               Μετά τις 11 το πρωί ο Βασίλης και η Μαρία αφήνουν τα βιβλία και τα τετράδια και πιάνουν τα παιχνίδια μέσα στα δωμάτιά τους . Στις 12 το μεσημέρι θα κατέβουμε όλοι μαζί με το ¨ΠΕΖΩ¨ στη παραλία του Βόλου , όπου πίνω κάθε μέρα το καφεδάκι μου στην καφετέρια ¨ ROMEO ¨ . Αφού αγοράσει τις εφημερίδες ¨ ΘΕΣΣΑΛΙΑ¨ και ¨ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ¨ η Μαρίκα επιστρέφει στο σπίτι με τα παιδιά , όπου τα διδυμάκια πάνε στις 1 το μεσημέρι για φαγητό . Εγώ επιστρέφω στο σπίτι γύρω στις 2.30 το μεσημέρι .
               Μετά ακολουθεί ανάπαυση από 3 έως 5 το απόγευμα . Στις 5.30 , το απόγευμα , έρχονται ο Γιώργος και η Τασούλα , και όλοι μαζί με το αυτοκίνητο του Γιώργου πηγαίνουν για μπάνιο στον Μάραθο . Εκεί ο Γιώργος ασχολείται με το αγαπημένο του χόμπι το ψάρεμα του χταποδιού . Εγώ δεν πηγαίνω για μπάνιο . Κάθομαι στο σπίτι .
               Μετά από ένα όμορφο και δροσερό μπάνιο επιστρέφουν στις 8 το απόγευμα . Ακολουθεί ντουζ και φαγητό . Στις 9 το βράδυ σύνδεση με Αθήνα όπου μέσω Σκάϊπ συνομιλούμε με Πέτρο και Φιλιώ για τα νέα της ημέρας .
              Στις 10 το βράδυ απόσυρση τω παιδιών στα δωμάτιά τους για τον βραδινό ύπνο .
              Αυτό είναι το καθημερινό πρόγραμμα διακοπών που παιρνάνε τα εγγονάκια μας Βασίλης και Μαρίκα στο Βόλο .
               Είναι ευχαριστημένα από τη φιλοξενία και όπως μας είπαν και του χρόνου θα ξανάρθουν .

               Βασίλης  και Μαρίκα Παλαμηδά – Βόλος 11/7/2016